torsdag 21 oktober 2010

DEN FÄRGSTARKA LILLA GUMMAN

Längtan efter det färgstarka!


Fortsätter med "en stund i taget". Och det känns bra. Det är ett måste för att jag ska klara av "det".
Får mer och mer en önskan att : Ja, det är ju så här man ska leva och tänk om jag lyckas med samma koncept mest hela tiden. Jag menar att LEVA HÄR & NU måste ju vara det bästa. Jag vill ju uppleva allt " just nu" starkt. Hoppas att jag lär mig något...
Men någonstans i mitt inre är jag ändå den där FÄRGSTARKA lilla guman. Ja, den som är lekfull & glad, dasar & ler. Det är den känslan jag nu har en längtan till.  Att jag är en ganska djup människa har jag ju förstått. Men  det är det FÄRGSTARKA där inne som jag vill finna.


Den FÄRGSTARKA lilla gumman finns där inne någonstanas... För det vet jag!!!

9 kommentarer:

  1. Som en klok vän en gång sa när hon försökte förklara precis detta...

    "Jag saknar mej"...

    Sänder tröstande "sajber-kramar"!
    J:son

    SvaraRadera
  2. Hej Åse!!
    Ja, detta med att leva i nuet & hitta det där inre jaget, kan vara lättare än gjort många gånger. Livet har sina prövningar & allt vi kan göra är att göra vårt bästa!!!
    Du kommer att finna den du söker!!! Du vet att den finns där & du kommer att finna den!!!
    Ge inte upp!!! En stund i taget är ett jätte bra sätt att leva!!!

    Tack snälla för din hälsning hos mig. Blev så glad.
    Jag önskar dig en fin dag & du är stark & du fixar detta!!!!
    Varm kram fylld av allt du behöver just nu
    Tina

    SvaraRadera
  3. Den färgstarka kvinnan kommer att "hitta" ut! Man får börja lite försiktigt och "plocka" en gumma i taget. Var rädd om Dig!
    Höstkram.

    SvaraRadera
  4. Så som livet är......;)
    Du har ord på "det" och därför kommer det att lösa sig:)
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  5. Min dotter fick frågan en gång i skolan, vad hon ville bli när hon blev stor, hon svarade...Lycklig :)

    Du hittar snart ditt inre färgsprakande, "jag" .....För "din" gumma har många gummor i sig....:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  6. Skickar en kram och hoppas att den färgglada gumman kommer fram! :o)

    Ja, julrosor är vackra, men jag är lite less på de röda så jag valde rosa i år. Inte så mycket jul över dom ju :o))

    Ta hand om dig och ha en toppenhärlig helg!
    Kram
    /Ina

    SvaraRadera
  7. Jag stärks mer än ni anar av alla era kloka tankar... Jag ska finna mitt glada busiga inre...Det får ta den tid det tar... För "JAG SAKAR MIG".
    Värme till er fina!

    SvaraRadera
  8. Du kommer att finna dig, då och då eftersom man oftast förändras hela tiden fast det kanske inte känns så. Ta en färg i taget, det blir så rörigt med hela paletten på en gång :). Stor kram till dig vännen!

    SvaraRadera
  9. Jackie!!!Tack!
    Kram till er alla fina kloka!!!

    SvaraRadera