lördag 10 juli 2010

Sommarbad!


Nu är verkligen sommaren här! Inte semestern dock. Men vi försöker förgylla kvällarna och helgerna med bad. Skönt att vara tillsammans alla och njuta. Vi har pratat om en båt länge nu. Hade en segelbåt ett kort tag då barnen var små . Men vi insåg rätt snabbt hur jobbigt det blev. Blev ingen segling tillsammans. En tog hand om barnen och den andre seglade. Nu har vi ett objekt som känns riktigt spännande. Vi får se. Egentligen är nog jag den drivande i detta projekt. Tänker mycket på vad som egentligen är det fina i livet, och vad som ger en mycket. Havet är en frihet för mig. Är ju uppväxt på sjön i segelbåt. Ser ofta tillbaka på vad som faktiskt gav mig guldkornen. Segling och ut i det fria. Lugnet, som jag känner jag måste ha en stor dos av. Objektet vi kikat på är en motorbåt med kojplatser. Kan detta bli en verklighet??? Tack för era kommentarer, jag gillar det högt.

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att komma ut lite på havet ibland!
    Just nu i skrivande stund "Leker" Gubben min och Sonen med vår lilla "plastbalja" här nere vid bryggan.....och jag njuter av att åter vara hemma efter campinglivet i dagarna 5.

    Trivs bäst hemma...så är det nog bara!
    Hehe.....((:

    Hoppas Ni får förverkligat drömmen om en liten båt snart!!
    Kram, "Stigbert"

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag låter som ett jätte bra projekt.....tänk då får du ut på havet de blå....vinden, friheten, vattenstänk, lugnet.
    Skall hålla tummarna att de lyckas och att ni kan ro i land projektet.....de var väl "fiffit" slut...*fniss*
    Önskar dig nu en fortsatt skön helg. Kram.

    SvaraRadera
  3. Ta mig till havet och gör mig till kung (prinsessa).

    Älskar havet, det ger sådant lugn. Spenderade många semestrar vid västkusten när jag var liten så många promenader utmed strandkanten blev det.
    Hoppas att ditt projekt kommer i hamn snart.

    SvaraRadera
  4. HÄRLIGT,att få komma ut på böljorna de blå, en njutning för själen!:)Hoppas verkligen att ert båtprojekt slår in,så du/nikan koppla av på det härliga havet!:)
    KRAM Cia:)

    PS.Jag jobbar som Undersköterska :):)

    SvaraRadera
  5. Härligt med era kommentarer. Tänka sig. Nu har Vi, hela familjen åkt en provtur med ''objektet''. Kändes jättebra. Ska fundera lite till... Bara lite till. Kram Kram :-)

    SvaraRadera