tisdag 27 april 2010

INTE FÖR HÖGA FÖRVÄNTNINGAR

Dagen blev bra, varken mer eller mindre, men BRA.Filosofin bakom det är kanske att inte ha för höga förväntningar. Kanske man ska tänka mer: HÄR OCH NU. Inte förvänta sig en massa. Då kanske man är mer :HÄR OCH NU. Jag tränar på det, men är så jä.la svårt. När det är mycket som händer runt omkring mig, har jag kommit på att jag måste varje dag hitta en lugn "vrå", om bara för en liten kort stund. Tysthet = lugn. Om jag gräver lite i den där "ryggsäcken". Hur var det då när jag växte upp? Tänker just närmast på TYSTHETEN. Eftersom jag är upväxt med döva föräldrar så undrar jag just om JAG har EXTRA stort behov av tystheten??? Intressant! En till sak att klura på. Nä, men ärligt talat så kanske alla funderingar som kommer upp ger mig mer förståelse. Underlättar för mig att förstå HUR JAG fungerar. Om jag lättare kan förstå sammanhanget så kan jag också lättare bemöta andra i min omgivning. Acceptera mig själv för just den jag är & INTE HA FÖR STORA FÖRVÄNTNINGAR !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar