torsdag 29 april 2010

UMGÅS

Ja, igår kom syster och hennes söta flickor på besök. Fira våra födelsedagar lite i efterhand. Det blev presenter, mat och glass så klart! Vi hade jätte mysigt. I bland tänker jag att det är tur vi har födelsedagar i vårt land. För idag umgås man inte "bara sådär". Man "kommer" inte bara " sådär". Nä, numera ska man boka tid "så att det blir av", för alla är så upptagna "nu för tiden". Alltså det är skrämmande att vi inte har tid för varandra och kan umgås spontant. Nu är det ju inte riktigt så där för alla.??!! Men den här tanken finns med hos mig iallafall. Hur var det förr? När det inte fanns mobiltelefoner/datorer? Vad jag minns så umgicks man mera på ett annat spontanare sätt. Då var det tv:n som tog tid. Jag minns när man sprang och ringde på varandras dörrar . - SKA VI LEKA! Och vuxna kom mer över till varandra. Det är vad jag minns, och så jä.la gammal är inte jag, eller?. Men vill jag få en förändring på detta måste JAG ändra på det. Fram för med spontana stunder att UMGÅS på!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar