lördag 24 april 2010

Trött i skov???

Fredagskvällen i går var jag verkligen inte rolig. Lagade mat efter jobbet. Orkade inte äta ens. Så trött och himla frusen. Ingen feber!?! En makalös trötthet kom verkligen över mig. Vila en liten stund tänkte jag. Men jag sov bort hela kvällen och natten. Idag inte riktigt lika trött. Men en tanke och fundering är om man kan bli trött i skov??? Alltså jag har haft det så tungt ett tag med min pappa som fick en stor stroke. Det medförde också en massa andra jobbiga tankar. Kom över det värsta...och har börjat känna mig gladare och lite piggare. Men funderar om en sådan "chock" tar lång tid att återhämta sig ifrån??? Tror liksom också att jag låtsas vara pigg...låtsas för mig själv. Jag vet inte??? Men lite kommer man underfund med om sig själv. Något borde man väl lära sig nu när man "snart" är fyrtio!?! Just att det är så onödigt med fasad. Alltså en fasad man bygger upp utåt...För vem??? Men det är inte enkelt det där. Men är man verkligen sig själv gentemot andra och mot sig själv MÅR MAN BRA. Jag tycker det är så spännande om man tittar bakåt. Hur var min uppväxt, vad har hänt? Hur ser min ryggsäck ut om jag tittar i den, egentligen? Och framförallt hur har det hela påverkat mig?Tror inte på att gräva alltför djupt i ryggsäcken, men ändå kika lite. Nu vill jag kika lite framåt. Ska nu ta mig en riktig funderare på vad jag vill göra för något som jag tycker är roligt just nu. Vill inte vara "trött".

1 kommentar:

  1. Hejsan! Hittade hit via FB....jag älskar att följa bloggar:) Tycker du slog huvudet på spiken ovan, det kan nog vara bra att titta tillbaka på sitt liv i lagom dos, men att gräva för djupt i ryggsäcken gör nog mer skada än nytta i många fall...Varför "rådda" runt i sånt som man ändå inte kan göra något åt nu liksom? Ska försöka följa din blogg nu i alla fall...Sköt om dig! Kram Elina

    SvaraRadera