onsdag 12 maj 2010

Dagar

Just nu funderas det mycket... Ja, det snurrar många olika tankar och funderingar om allt,precis allt. Jag tycker dagarna går för fort framåt och känner att jag inte hinner med. Allt som händer är liksom långt framför mig. Jag som egentligen vill stanna, gå in i mitt skal och BARA VARA. Jag försöker dra mig undan då och då för att få vara med mig själv och mina tankar. Minns när man som barn låg raklång på gräset och bara kikade upp på himlen . Titta på molnen som for förbi. Drömma sig bort... Just den känslan är skön. Meditativt. Jag försöker meditera lite varje dag. Då på något vis kommer man i fatt. Tror vissa människor har behov av mera ensamhet än andra.Men sedan beror det nog också på vad man har för yrke, eller överhuvudtaget om man vistas mycket med människor. Jag vill så mycket just i mötet med andra. När jag möter någon,så vill jag göra det med äkthet och energi. Inte bara låta en människa "gå förbi". För jag tycker varje människa är så unik. Men om jag inte få den där härliga meditativa tiden kan eller orkar jag heller inte ge av mig själv. Dagarna går fort och jag vill ta vara på varje stund. Livet är så värdefullt. Låt dagarna få vara värdefulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar